duminică, 26 iunie 2016

Impozitul pe caine in Germania. Ce trebuie sa stii?

Germania este un reper economic in intreaga lumea. Dar o mare parte din buget provine si din impozite. Care nu sunt nici aici putine! 
De exemplu, in Germania exista un impozit la care demnitarii din Romania nu s-au gandit (si sper nici sa nu se gandeasca intr-un viitor prea apropiat): Impozitul pe caine!
Da, in Germania, indiferent de regiunea despre care vorbim, proprietarii de caini trebuie sa plateasca un impozit anual. Taxa difera de la o regiunea la alta, si de la oras la oras.
De exemplu, noi avem doi catei si locuim in Nürnberg. Cateii nostri sunt rasa mica - bichon havanese. 
Pentru fiecare dintre ei, impozitul a fost fixat la 120 de euro pe an.Tot in Landul Bavariei, dar in orasele mai mici sau in sate, taxa este aplicata in functie de rasa. Adica pentru un catel de talie mica, ca ai nostri, taxa era in jur de 80 de euro pe an. In Nürnberg, insa, si cu siguranta in alte orase taxa este una si acceasi pentru orice tip de caine. Pe unii in avantajeaze, pe noi insa ne-a dezavantajat. 
Dar ce sa facem? Trebuie sa platesti! In caz contrar, amenda este destul de mare. 

Ce trebuie sa faci?

Pentru a achita impozitul pentru caine, trebuie sa mergi la primarie.
Actele de care ai nevoie sunt:
- buletinul
- dovada ca ai o locuinta stabila in Germania
- pasaportul catelului (pasaportul se obtine dupa ce cainelui i-a fost implantat microcipul)
- datele contului bancar

In Germania un avantaj este ca iti poti plati orice tip de obligatie fiscala in rate. Asa incat, poti opta pentru achitarea impozitului pentru caine in rate. Pe o perioada de 6 sau 12 luni. Cum preferi. 
Dupa ce ai stabilit toate aceste detalii, vei primi un fel de "medalion" rosu, metalic. Acesta se numeste in germana Steuermarke. Dupa ce il vei obtine, este obligatoriu ca de fiecare data cand catelul iese afara sa poarte acest Steuermarke.


Ce se intampla daca nu platesti impozitul?

Scutiti de plata acestui impozit sunt persoanele cu handicap, cele care au nevoie de "asistenta" cainilor. Ca de exemplu orbii.
Evident, am cunoscut persoane sanatoase :) care pur si simplu nu au platit niciodata impozitul pentru catei. Cunosc un caz in care cateii aveau 8 ani si, in toata aceasta perioada, proprietarul nu a platit niciodata impozitul aferent pentru caini. Era totusi un caz putin diferit, pentru ca ei locuiau la casa, intr-un sat, iar proprietarul nu iesea deloc cu cainii din gradina.
Daca in schimb stai la bloc, in orase este periculos. Daca de exemplu nu ai cei mai prietenosi vecini, si acestia vad ca ai tai catei nu detin Steuermarke, iti pot face reclamatie. Si cum spuneam, germanii nu sunt cei mai intelegatori cu cei care incearca sa se sustraga in mod deliberat la de obligatia platii taxelor.
Amenda, la fel ca si impozitul, difera de la Land la Land.
In plus, daca esti unul dintre cei care isi platesc impozitul pentru caine, dar care obisnuiesc sa lase acasa Steuermarke-ul - cum mi se intampla mie destul de des, trebuie sa stii ca amenda este de 15 euro.

Daca asta este situatia pentru proprietarii de caini, cei care au pisici, papagali, rozatoare trebuie sa stie ca acestia sunt scutiti de la plata impozitelor. :)

51 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua,
    ce se intampla atunci cand catelusul moare,ce costuri sunt?
    (foarte elegant blog...multumesc)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua! Multumesc frumos pentru comentariu. La ce anume va referiti? Daca este vorba despre impozit, atunci se rezolva rapid. Trebuie sa mergeti la primarie, unde ati inregistrat catelusul, sa anunati ca nu il mai aveti, si primiti diferenta pe anul respectiv inapoi.

      PS: regret raspunsul tarziu. Au avut probleme cu acest cont.

      Ștergere
  3. Poți plimba câinele in jurul blocului pe spațiul verde și dacă are voie sa urineze in jurul blocului, rahatul este adunat cu o punga normal dar nu știu dacă are voie sa urineze

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De obicei, spatiile in care este interzis accesul cu animale au indicatoare, semne care spun asta. Acolo unde nu sunt astfel de indicatoare, de obicei, aveti voi sa va plimbati animalutul.

      Ștergere
  4. Buna ziua. Eu sunt in Koln (Germania) vreau sa stiu daca rasa de câini Amstaff este interzisă aici.Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este interzis orice rasa de caine din categoria cainilor de lupta

      Ștergere
    2. Va multumesc pentru mesaj. Exista o lista lunga cu rase de catei care sunt interzise in Germania. Aceasta interdictie nu este general valabila, din cate cunosc. Aceast subiect va face tema urmatorului articol pe acest site, prmiteti-mi va rog mai intai sa ma informez temeinic. Multumesc si va mai astept.

      Ștergere
    3. Eu am un vecin care are pitbul de vreo 3 ani.

      Ștergere
  5. Salut la comentari raspunde cineva sau noi numa sciem si nu primim raspuns...as avea si eu o intrebare daca stiti cum e cu rasa asta asa zisa periculoasa in germania si de ce acte sunt nevoie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru mesaj si pentru implicare. Da, se rapsunde la mesaj. Imi cer scuze pentru intarziere, au fost probleme tehnice pe aceast site. Multumesc si va informez ca am revenit.

      Ștergere
    2. Buna vreau sa aduc un cățel de amstaff in germania,stau la sat e vreo problema trebuie să îl înscriu la primărie?

      Ștergere
    3. Am publicat un articol pe acest subiect, rasele de caini interzise in Germania. Ce trebuie avut in vedere. Articolul il puteti citi la acest link:
      https://viataingermania.blogspot.com/2021/10/rasele-de-caini-interzise-in-germania.html

      Ștergere
  6. Bună aş dori să dau o întebare cine îmi poate răspunde dacă vecinul umblă cu cîinele la plimbare făra zgardă şi el sa repezit la mine şi eu mam speriat că cîinele e mare si încă alătrat şi ea nu a dat nici o reactie mea zis numai că nu muşcă şi aceasta nui prima intîmplare ce să fac

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      va multumim pentru trecere.
      Incercati sa vorbiti cu vecinul dvs inca o data, sa ii spuneti ca nu va simtiti in siguranta in prezenta cainelui fara lesa si eventual faceti reclamatie la politie. Ei intervin fara probleme in astfel de cazuri.

      Multa sanatate sa aveti!

      Ștergere
  7. Salut!
    Aș vrea să știu, plus minus cam cît se achită impozitul pentru un cățel de rasă mică în Germania?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      in ce zona in Germania locuiesti?
      Eu platesc pentru catelul meu, Bischon, rasa mica, aprox. 130 Euro/an. In orasul in care locuim noi, aceasta suma se plateste indiferent de rasa si dimeniunea animalului. Dar sunt zone, unde cei care au catei de rasa mica, platesc undeva pe jumatate fata de un catel de rasa mare.

      Multumesc de trecere si te mai asteptam!

      Ștergere
    2. Eu am platit pentru câine lup 100 de euro. E prea mult.

      Ștergere
  8. Buna seara!am rugamintea sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: urmeaza sa aduc un catelus din Ro in Germania,vaccinat,microchipat,cu toate actele in regula. Crescatorul m-a intreaba daca microchipul trebuie trecut in RECS si apoi se face transferul aici,sau il pot inregistra direct aici?? Multumesc anticipat pt raspuns!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      il puteti inregristra direct aici.
      Fara probleme, doar mergeti la primaria corespunzatoare adresei dvs. Nu au nevoie decat de nurmarul microcipului.

      Ștergere
  9. buna seara. vreau si eu sa stiu ...dupa ce inregistram cainele la primarie ,trebuie sa mai mergem si in alta parte sa il inregistram? de exemplu la veterinar ?spuneti-ne si noua care este procedeul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,

      mergeti la primarie, platiti impozitul si atat.
      Nimic mai mult, dureaza de regula destul de putin!

      Ștergere
  10. nu este interzisa rasa. Se plateste vreo 700 de euro pe an si iti duce cainele la "control" sa vada daca este agresiv. Daca caine este agresiv esti obligat sa i pui botnita cand iesi cu el pe strada.

    RăspundețiȘtergere
  11. ma refer la rasele "amstaff , pitbull , bull terier, etc

    RăspundețiȘtergere
  12. As vrea sa stiu care e impozit pentru un buldog englez? Mersi .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In ce zona locuiti? Asa cum e precizat si in articol, landul in care locuiti e important la calcularea impozitului.

      Ștergere
  13. Primăria mia luat cățelul din casa desi este vaccinat si cu microcip si pașaport si întrebarea mea este îmi pot recupera cățelul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      Va multumesc pentru mesaj.
      Va rog sa ne spuneti ce inseamna ca primaria v-a luat catelul din casa? In ce conditii? Ce s-a intamplat?

      Ștergere
  14. Buna seara...am un cane corso de 7 luni.in afara de declarat la primarie si de impozitul anual,mai trebuie sa platesc altceva?Mi-a venit o foaie precum sa fac asigurare de 500 de euro de persoana si 250 de caine adika 750 de euro pe an.Stiu persoane care in afara de impozit nu platesc nimic..Astept un sfat va rog

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      de obicei, astfel de asigurari sunt optionale, si NU obligatorii.
      Dar nu va pot spune exact, pentru ca informatiile oferite de dvs. sunt insuficiente (ce anume este precizat in documentul respectic, e doar o ofera sau o instiintare, etc).

      Multumesc, va mai astept!

      Ștergere
  15. Adika in caz k musca vreun om sau alt caine...Mentionez k nu e agresiv absolut de loc

    RăspundețiȘtergere
  16. bună ziua, as vrea sa întreb dacă se poate ieșii cu 2 hasky la plimba|

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      din cate cunosc, da, puteti iesi cu cei 2 hasky la plimbare. Imi permiteti sa va intreb de ce ati considera ca nu este permis?
      Multumesc, va mai astept!

      Ștergere
  17. Buna ziua. As dori sa plec cu cățelul meu in Munchen Germania. In carnetul de sănătate și pe pasaport scrie ca este amstaff , are microcip, toate vaccinurile, nu are urechile cupate, imi puteti spune daca exista riscul sa mi-o ia daca eu o înregistrez la primărie in Munchen si plătesc acel impozit? Si trebuie tradus pașaportul sau carnetul de sănătate? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  18. Bună ziua îmi puteți spune când se achita bani la primărie după un an sau pe loc la înregistrare

    RăspundețiȘtergere
  19. Bună ziua imi puteți spune va rog când se achita suma de bani pe an sau pe loc la înregistrare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Primiti acasa o scrisoarea cu cat aveti de platit dupa 2-3 saptamani si acolo aveti si pana la ce data trebuie platit impozitul.

      Ștergere
  20. Buna ziua, urmează să plecăm in Hamburg împreună cu cățelul nostru care este din rasa Amstaff, acum as vrea sa stiu de ce documente as avea nevoie pentru a putea fii in regula cu totul acolo? Aud ca am.nevoie de nu stiu ce certificat care sa demonstreze faptul ca el nu este agresiv si este dresat, stiti ceva 🤔 ?Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  21. Bună seara! Nici un câine din rasa Amstaff, Pitbull, etc sau încrucișări cu aceste rase nu poate fi adus legal pe teritoriul Germaniei, nici măcar în vacanta! Dacă va oprește Poliția Animalelor pt verificare sau va reclama un vecin câinele va fi confiscat pe loc și sunteți pasibili de amenda pana la 10.000 de euro. Ne pare rău pt veștile proaste dar astea sunt legile idioaGe
    rmaniate din German

    RăspundețiȘtergere
  22. Eu am vazut pe strada si rasele astea. Nu cred. Cred ca este impozitul mai mare.

    RăspundețiȘtergere
  23. ce rase de câini sunt permise în Germania?
    Dar daca vin cu mașina personala din România și transport și cățelușul cu mine
    mi.se cere ceva la vama sau?

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna ziua .afecteaza in vreun fel asigurarea , daca catelul meu boxer are coada si urechile cupate .asa lam cumparat .mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  25. Bună ziua vreau sa cumpar fetitelor mele un shith tzu din România, are 2 luni și a spus ca pate l-ar putea trimite dar fără pașaport deoarece pașapoarte se fac doar de la 3 - 4 luni, în acest caz nu vaavea nici cip, nici, atirabicul făcut, țin sa spun ca eu l-aș plăti la primire, as vrea sa va întreb cât ma costa aproximativ, aici în Germania, să-i fac, pașaport, să-i fac vaccinul antirabic, și să-i pun cip, deci toate actele,dorim cățelușa deoarece doctorul ne-a recomandat pentru fetita noastră cea mica, eu locuiesc în Lohne 49393, Germania, va mulțumesc anticipat,

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ziua
    Am un Cane corso și vreau să-l duc in Germania ,Hamburg am voie daca are toate actele in regula ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      in Germania la nivel national, adica in toate Landurile, sunt interzise 2 rase de caini, considerati periculosi:
      Pitbull-Terrier.
      American Staffordshire-Terrier.
      Staffordshire-Bullterrier.
      Bullterrier.

      La nivel local, reglementat in fiecare Land, mai exista alte rase care sunt considerate periculoase si care pot fi interzise:

      Printre acestea se numără, de exemplu:
      Cane Corso,
      Mastino,
      Mastiff,
      Bullmastiff,
      Tosa Inu,
      Dogo Argentino sau
      Dogue de Bordeaux.

      De aceea, nu va pot da un raspuns, atat timp cat nu cunosc Landul in care locuiti. Recomandat este sa verificati Legislatia din zona care va intereseaza.

      O seara buna!

      Ștergere
  27. Buna ziua! Noi vrem sa aducem din România un ciobanesc de bicovina. Credeți ca vom avea probleme? Este o rasa interzisa? Ce obstacole vom intampina? Va mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      in Germania exista o lista cu numele raselor de caini considerati periculosi (Gefährliche Hunde).
      Acestia sunt:
      Pitbull-Terrier.
      American Staffordshire-Terrier.
      Staffordshire-Bullterrier.
      Bullterrier.

      Prin urmare, nu cred ca este o problema cu rasa catelului Dvs.
      O seara buna!

      Ștergere
  28. In urma numarului mare de intrebari pe acest subiect, am publicat un articol despre rasele de caini interzise in Germania. Ce trebuie avut in vedere, ce conditii trebuie indeplinite etc. Articolul il puteti citi la acest link:
    https://viataingermania.blogspot.com/2021/10/rasele-de-caini-interzise-in-germania.html

    RăspundețiȘtergere
  29. Dețin un câine amstaff metis. Anul acesta am avut un incident cu un câine a unui vecin.a fost muscat al meu primul după care a muscat și el.vecinul a făcut reclamație la politie precum ca e agresiv și ia muscat cainele.eu nu am mers la politie sa fac plangere deși nu fusese cainele meu vinovat. Au venit acasă și mi-au recomandat ca să îl pot tine pe teritoriul germaniei trebuie sa îl dresez sa ii fac nu știu ce asigurare și bineînțeles sa dea un test de agresivitate cainele la m dus la dresaj în România și acum cei de la primărie nu vor sa îmi dea foile necesare pentru a-l aduce înapoi aici. Cum sa procedez?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut,
      Din pacate nu am experienta in acest domeniu, de aceea ii rog pe cititorii care conosc aceste situatii sa ne dea un mesaj, o parere sau un sfat.
      Eu personal, as insita mai mult la primaria de care apartin, as incerca sa demostrez ca asta mi s-a cerut sa fac, si as arata ca inainte catelul a mai locuit in Germania.

      Mult succes cu aceasta situatie si va rog sa reveniti cu un mesaj cand/cum se revolva. Poate mai sunt si alti cititori cu aceeasi problema. Multumesc!

      Ștergere