miercuri, 11 septembrie 2019

Persoana atacata si ranita de un caine in Germania

(Foto protejata de Copyright ©. All rights reserved.)

Animalele sunt adorabile si de obicei ne fac sa se simtim bine in preajma lor.
Dar ce se intampla atunci cand ne lovim de un stapan iresponsabil care isi lasa cainele liber si acesta, dintr-un motiv de neinteles pentru noi, reactioneaza agresiv?

Pentru ca am primit mai multe intrebari pe acest subiect, doresc sa va relatez cazul colegei mele de munca, o persoana care a fost muscata de un caine in Germania.

Maria, 42 de ani, se afla intr-un parc din Nuernberg impreuna cu catelul ei de 8 luni, un Golden Retriever. Ea avea catelul in zgarda cand s-a intalnit cu un altul, un caine matur, un Husky, pe care stapanul il tinea liber.
Cel liber l-a atacat pe cel in zagarda, incepand sa-l muste de ureche si de picioare. Colega mea Maria, speriata, a incercat sa-i desparta, mai ales ca stia ca al ei catel, pui fiind, nu se poate apara. Dar cainele cel mare a muscat-o si pe ea destul de grav, lasandu-i rani grave pe toata mana stanga si pe picior. In urma acestui incident, atat Maria cat si catelusul ei au ramas cu rani grave.
Ca sa se recupereze, ea a avut neevoie de concediu medical o luna si jumatate, iar catelusul ei de interventii medicale serioase. 
Evident, proprietara cainelui agresor, a justificat ca este prima data cand se intampla asta, ca animalul ei este mereu linistit etc. Evident, scuzele nu valoreaza nimic in aceste cazuri, animalele raman animale -NU AU NICIO VINA, iar culpa ii apartine IN INTREGIME proprietarului pentru acest incident grav.

De regula, in aceste situatii trebuie sunat urgent la politie, facuta o reclamatie si ulterior persoana care tine catelul libera TREBUIE data in judecata, eventual pentru vatamare din culpa!

Din pacate, si acum revin la cazul colegei mele, dupa ce a discutat cu un avocat, Maria nu a putut sa dea in judecata proprietara catelului agresor din cauza ca Maria nu avea impozitul pentru catelul ei platit. Si pentru ca asa cum stim amenda nu este deloc mica, avocatul i-a recomandat sa renunte pentru ca suma pe care ar fi putut sa o castige in urma procesului putea sa nu acopere amenda pe care ar fi putut sa o primeasca. 

Acesta este un caz grav, dar despre care posesorii de catei trebuie sa fie constienti. In lipsa impozitului pe catel platit, astfel de cazuri sunt pierdute, desi vina nu va apartine! 

 Precizez ca am relatat acest caz cu acordul colegei mele.


Un comentariu:

  1. Ceva similar mi s-a intamplat si mie. Eu am avut impozitul platit. Acum astept decizia, sper sa am castig de cauza.. ca am avut de suferit in urma atacului...

    RăspundețiȘtergere