miercuri, 22 iunie 2016

Ajutorul social de la Job Center pentru romani

Germania este un stat social. Si una dintre putinele tari care sprijina masiv inclusiv strainii care vor sa se integreze aici.
De aceea, romanii care vor sa se mute in Germania trebuie sa stie ca (pe un termen limitat) pot beneficia de un ajutor social. Acest ajutor iti permite sa stai acasa o perioada de cateva luni, pana cand reusesti sa detii un nivel de incepator de limba germana.
Acest sprijin este oferit persoanelor care inca nu au un serviciu si care locuiesc legal in Germania. Agentia care ofera acest tip de sprijin se numeste Job Center. Toti romanii care au nevoie de ajutor financiar trebuie sa depuna o cerere la Job Center.

Ce trebuie sa stii atunci cand mergi la Job Center?

Este important sa mergi cu cineva care stie limba germana si care poate sa vorbeasca pentru tine. Angajatii Job Center nu sunt obligati prin fisa postului sa vorbeasca engleza. Prin urmare nici nu o vorbesc. Am auzit chiar ca atunci cand li se solicta sa vorbeasca engleza pot avea o atitudine destul de neprietenoasa.
Astfel, un prim sfat atunci cand mergi la Job Center este sa iti poti prezenta in germana situatia si sa argumentezi motivele pentru care ai nevoie de acest ajutor. Cum spuneam, oricine poate sa vorbeasca pentru tine, indiferent daca iti este prieten sau ruda.
Un alt aspect important pe care trebuie sa-l stii este ca pentru cei care iti studieaza dosarul pe care il depui, este foarte important sa inteleaga ca vrei sa te integrezi. Ca vrei sa inveti limba si ca iti doresti sa iti gasesti de munca. Prin urmare, pentru un + la dosar, este recomandat sa ai deja cursul de integrare si de limba germana inceput.



Ce acte iti sunt necesare la Job Center?

Pentru o prima prezentare la Job Center, iti vor fi necesare urmatoarele acte:
1. Dovada de la primarie ca locuiesti in Germania.
2. Buletinul.
3. Numarul de la asigurarea medicala obligatorie.
4. Adeverinta de la scoala de limba germana ca ai inceput cursul de integrare (daca este cazul)
5. Datele contului bancare

La aceasta prima prezentare, vei primi cateva chestionare destul de lungi pe care va trebui sa le aduci completate intr-o alta intrevedere. Acolo ti se vor solicita informatii despre: locuinta in care stai, cheltuielile pe care le ai, cu cine locuieste, ce venituri sunt in familie si alte intrebari de acest tip.

Cat de mare este ajutorul de la Job Center in Germania?

Atunci cand ti se analizeaza dosarul, se calculeaza si ti se platesc toate cheltuielile pe care le ai. Intretinere, hrana, asigurarile sociale si de sanatate obligatorii, cheltuielile cu copii daca este cazul si inclusiv cursul de limba germana. In functie de situatie fiecaruia, Job Center ofera un ajutor. Acest sprijin iti asigura o existenta decenta (nu luxoasa, evident!) pe o perioada (la inceput) de 6 luni. Practic iti plateste toate obligatiile fiscale.

115 comentarii:

  1. Mă intreb cum poti sterge lacrimile unui om care plange in tacere si in singuratate?cum sa ma stranga cineva in brate daca sufletul meu s-a inchis in temnita dureri si stau acolo in intuneric? cine poate sa-mi zica vorbe calde cand eu imi astup urechile?cine poate sa treaca de zidurile pe care eu le-am inaltat in jurul meu?Pesemeni ca sufletul omului intinde sa se retraga intr-un coltisor intunecat si rece atunci cand este lovit puternic de viata/stiu ca ajutorul poate aparea de unde nu te astepti.Si uneori e mai bine sa lasi garda jos,si sa te prinzi de firul de speranta care atarna firav deasupra mea.Ma numesc. Pavel florin locuiesc în Iași. În anul 2008 am divorțat de soția mea căzând în depresie spunând viata nu mai are rost pt mine. În anul 2009. Am ajutat o doamnă care avea probleme de sănătate având amândoi rinichi bolnavi m.am hotărât să.i donez un rinichi fără să am pretenții bănești sau materiale.saracuta de ea făcea dializă și se chinuia am ajutato de la un chin. În 2015 a venit coșmarul meu,m.am inbolnavit de Artrită ne având asigurarea plătită nu am putut să mă internez în spital și am făcut o cangrenă a fost nevoit sami amputeze gamba stânga. Am dat pt pensie de handicap fizic și mia făcut o pensie de gr 3 luând pe lună o indemnizație de 39 de lei și cea de boală de 400 lei.greu tare a zis ca sunt bun de muncă fără picior. N.am întins mâna niciodată dacă ași avea o proteza doamne nu costa mult doar 1500euro. Dar am o situație foarte grea stau în chirie platesc 300 lei iar eu trăiesc dor cu 139 de le pe lună. Stat în chirie la un bătrânel eu fiind în spital bătrânetul a adormit cu tigara în mâna și a ars în căsuță cu toate ca au ars și hainile mele nu mia mai rămas nimik.doar ce am pe mine

    De multe ori mă gândeam să renunț la viață nu am nici un ajutor de la nimeni. Pavel Florin țel. 0749941691. Ajutați.ma va rog măcar cu niște hăinuțe am lucrat în viata mea ca barman urăsc băuturile alcoolice m.am îmbrăcat toată viata numai la costum. Va rog ajutați.ma

    pavel_florin2006@yahoo.com

    Telefon 0040749941691

    Offffffff Doamne! Spuneți.mi dacă sa renunț la viața? Am o viață zbuciumată nu mă mai descurc. Mulțumesc pentru tot. Orice gând bun către mine bunul Dumnezeu să vă binecuvinteze!. N-am nici un ajutor de la nimeni, sunt disperat. Ajutați.ma să merg din nou să-mi pot găsi un loc de muncă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua am o întrebare jobcentre când îți dă bani îi baga separat bani tai și bani de chirie mie mi-a întrat bani dar laa proprietar nu ia întrat și nu știu cum e procedura nu știu germana

      Ștergere
  2. NU ti se platesc toate cheltuielile pe care le ai. Intretinere, hrana, asigurarile sociale si de sanatate obligatorii, cheltuielile cu copii daca este cazul si inclusiv cursul de limba germana. In functie de situatie fiecaruia !!! Primești o sumă în funcție de situația fiecatuia,dar NICIDECUM nu îți plătesc toate alea !!! Ți se plătește din oficiu asigurarea de sănătate și te scuteste de la abobamrntul radio/tv ! Nimic mai mult ! Nu-i interesează dacă dormi pe bancă în parc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este adevarat! Depinde de situatia fiecaruia, si de cat de bine reuseste sa ii convinga pe cei de la Job Center doresc sa se integreze. La final, o atitudine de inteles. :)

      Ștergere
    2. Nu exista așa ceva!!!
      Cum sa faceți asemenea afirmație?! Că nu îi interesează dacă dormi pe banca în parc?

      Ștergere
    3. buna seara. am mers și eu la job centrer....
      fiind mama singura, Tatal copiilor nu are interes fata de ei de 2 ani, de un an am o noua relație și locuim împreună de 8 luni, acum o săptămână am rămas și fără loc de munca am mers la ei și nu au vrut sa mă ajute deloc din cauza ca mi-a calculat salariul lui eu neavând venit în casa...pe data de 04.10.2023 o sa îmi închidă și asigurarea AOK și copii îmi vor fi dați afara de la grădiniță....

      Ștergere
  3. lasa frate, ca am fost eu azi si au spus ca nu vor sa ma inregistreze la job centre ca sunt din romania mai exact din Uniunea Europeana....ce credeti voi ca ar trebui sa fac in acest caz?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-au acționați în tribunalul social la Kasel

      Ștergere
    2. Ni vorbi aiurea! Job center nu întoarce spatele nimănui.

      Ștergere
    3. Si eu azi am mers la job Center. Neavand pe cineva care sa ma ajuta , eu nesiind nici germana nici engleza , am vrut sa vorbesc cu google translate, si mi-au zis ca nu acceapta serios din UE ,suntem oameni daca noi nu ne ajutam unii pe alti cine atunci sa ne ajute animalele . Nu stiu atunci de ce mai exista UE daca nu ajuta oameni pentru un trai mai bun .

      Ștergere
  4. cu cine pot sa stau de vorba sa ma ajute si pe mine

    RăspundețiȘtergere
  5. Care este adresa de la agentia job center din Remshaid

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai scrie job Center și numele orașului unde locuiești pe Google și ți da adresa acolo

      Ștergere
  6. Nui adevarat ce zice uni eu am job center si imi plateste tot in afara de banca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă îmi permiteți! Ce situație financiară aveți dvs de spuneți că vă plătește tot? Ast rsp.multumesc

      Ștergere
    2. Spune-mi te rog care sunt pasii pt ajutor de la job center? Ce trebuie sa fac si cat de repede imi plateste chiria?

      Ștergere
    3. Bună seara știe cineva pe ce dată se baga bani dela jiobcenter?

      Ștergere
  7. Mie nu mi se plăteste nimic in afara de un ajutor de 86 de euro pe luna pt.Ca sotul lucrează are 1500 de euro pe luna si avem 3 fetite 2 sunt la scoala iar cea mica acasă urmează sa o înscriu la grădinița are 1 an si 9 luni si avem alocatia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Extraordinar! Cât de puțin! Nu știu ce să mai cred cu cei de la Jobcenter!

      Ștergere
    2. Da, ei au un grafic dupa care fac un calcul: de cat de multi bani ar avea nevoie o persoana, in fuctie de varsta si alte criterii, sa traiasca rezonabil in Germania? Evident, cuvantul "rezonabil" are definitii diferite, din pacate...

      Ștergere
  8. Ce să spun! Părerile sunt împărțite după cum văd! Am și eu o situație dificilă, trăiesc în parteneriat cu prietena mea,a lucrat doar 6 luni cât a fost contractul după care a rămas însărcinată cu doi gemeni.Am apelat la Jobcenter ptr că momentan avem doar o singură cameră și am găsit un apartament care costă cu totul 570 de euro. Precizez că am salariul net de 1450,dar a spus că o să ne ajute dar cu ce și cât o să ne ajute rămâne de văzut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu am fost la Job center să le cer un sprijin pentru că soția mea a terminat prenatalul și nu poate merge la serviciu pentru că nu am găsit o gradinita pentru copil și trebuie să stea acasă pentru copil.Ne.au făcut poze la anmeldung,la buletine,și ne.au spus că în câteva zile o să primim un dosar de la ei în cutia postala în care o să ne spună ce este de făcut și cu ce o să ne ajute...acum întrebarea mea este dacă chiar o sa mai primim ceva și dacă într-adevăr or să ne ajute cu ceva

      Ștergere
  9. E o loterie , unii primesc mai mult, altii mai putin in functie de mai multe situatii: ai copii sau nu, muncesti sau nu, depinde si cat costa chiria unde stai, depinde si zona de care apartii si nu in ultimul rand depinde de cat de binevoitori sunt cei de la Job Center(de cele mai multe ori, nu sunt). Stiu multe cazuri printre care si eu, din motive si greseli pe care le facem si sunt imposibil de evitat, dupa cateva luni unii se trezesc cu amenzi si bani de restituit la Job Center pe diferite motive: ori ca ai primit prea mult, ori cu nu ai dus extrasul de cont si fluturasul de salariu la timp, ori ca ti-au calculat ei gresit si ti-au dat prea multi bani. Si nu poti sa dovedesti ca nu au dreptate, nici macar cu un avocat (daca iti permiti un avocat aici). Un alt motiv sa-ti retraga indemnizatia este acela ca nu ai anuntat ca pleci din germania (definitiv sau in vacanta), exista un Urlaubsantrag care trebuie completat si depus la Job Center cu cel tarziu 2 saptamani inainte sa pleci. Alte situatii cand poti primi penalizari: ai schimbat locul de munca si nu ai anuntat, ai schimbat locuinta si nu ai anuntat, ai schimbat casa de sanatate si nu ai anuntat, ai luat pe cineva in apartament la tine (in spatiu) adica oficial cu anmeldung. Deci este aproape imposibil , la cate reguli au, sa nu te prinda macar cu una. Uni si-au primit amenzi de plata si bani multi, dupa 2 sau chiar 3 ani, asa ca mai bine muncim, pentru ca mai devreme sau mai tarziu cei mai multi (nu chiar toti) o vom pati. Eu am patit-o de doua ori cu doua motive diferite. O data 718 euro pentru ca nu am anuntat ca iubita mea sta la mine, nu stiam atunci si nimeni nu mi-a zis, si nici pe internet cu gasesti ceva in legatura cu asta, eu plateam chiria si numai eu era la jobcenter, si lucram teilzeit. Ea nu lucra avea doar anmeldungul facut la mine, pentru asta am dat inapoi banii pe 4 luni de cand statea ea la mine pana la data cand ne-am casatorit. A doua suna de restutit 1175 de euro, banii primit in urmatoarele sase luni cu motivul ca am depasit suma limita de supravietuire , eu facand ore suplimentare si sotia lucrand. Desi am dus lunar hartiile la ei , Joc Center a continuat sa-mi puna 126 de euro pe luna , eu crezand ca asa e normal . Dupa un timp vine nota de plata, dupa cateva luna. Si chiar daca ei gresesc, tu platesti. Pentru ca ei nu sunt obligati sa te informeze, desi numai ei cunosc toate regulile. Mai stiu si alte cazuri mai triste de mii de euro de dat inapoi, tot din lipsa de informare. Drepturi ai, insa politicile sociale s-au schimbat si ei sunt mult mai selectivi si datorita faptului ca multi au profitat de legile sociale fara sa se integreze in campul muncii si fara sa invete macar limba. Ei sunt la ei acasa si fac legi pentru ceilalti mult mai severe decat pentru ei. Este normal sa fie asa din punctul lor de vedere, pentru ca noi suntem aici straini pentru ei. Asa se protejeaza pe ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am platit bani inapoi doar pentru faptul ca am avut un nebenjob de aproximativ 160 euro pe luna si mi a venit sa platesc 768 de euro plus 233 amenda ca nu am anunt at asa ca m am lamurit si cu astia cu o mana da cu 2 iti iau inapou

      Ștergere
  10. Multumim pentru mesaj si pentru implicare. Da, statul german vrea sa lucreaze inteligent. Orice tip de ajutor social, este de fapt o investitie. Ei investesc in oameni, cu speranta ca acestia vor ajunge mai tarziu sa lucreze, si astel statul sa-si recupereze investita prin impoztele aferente pe salariul lor. O atitudine normala, as zice eu. Evident, uneori nedreapta fata de unii sau de altii... Dar asta e alta discutie.
    Va mai asteptam pe site-ul nostru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ați spus. Toți vor bani gratis,dar să nu aibă nici-o obligație. Nici măcar aceea de a respecta regulile instituției care le dă banii. Bani sa fie, și dacă se poate pentru toată viața ,dar să nu facem nimic în schimb.

      Ștergere
  11. Cine Ami spune și mie pe ce data se intră bani de la job senter

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde cand ati solicitat ajutorul. Dar de obicei, acesta se ofera la inceputul fiecarei luni. O zi buna!

      Ștergere
  12. Sa va feriti de ajutoarele lor/ca o sa intoarceti totul inapoi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim pentru comentariu.
      Daca ne permiteti, va rugam sa ne impartasiti experienta dvs. Poate fi de ajutor pentru cei interesati. Multumim!

      Ștergere
  13. Buna ziua eu soția și băiatul avem ajutor social soția și-a găsit de munca teilzeit trebuie sa ducă contractul la jobcenter

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua!
      Da, orice modificare care intervine in ceea ce priveste veniturile dvs., trebuie anuntata la Job Center. Este recomandat sa anuntati cat de rapid posibil.
      O zi buna sa aveti si va mai asteptam!

      Ștergere
  14. Buna seara am și eu o rugăminte sa mi rsp cineva.am venit cu copilul de 7 ani și cu soția de câteva zile și stau l hotel că mă mințit cineva că mă primește la ei și că nd am ajuns in Frankfurt nu mi-a mai rsp la tel așa că am tras la un hotel și stau de 1 săptămână la acest hotel prin mila lui Dumnezeu am găsit de muncă cu contract am pe contract 12,e la ora și 38 ore pe săptămână as putea cu contractul respectiv da merg la job center?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sigur! Fara indoiala, merita sa mergeti si sa intrebati daca si cum va pot ajuta!

      Ștergere
    2. Buna ziua ,am depus si eu actele pentru job center pe data de 20 .05 2020 ,aveti idee cam cand ar intra banii ?

      Ștergere
  15. Buna ziua.Am si eu o intrebare. Sunt inregistrat la Jobcenter si momentan caut un loc de munca. Trebuie sa plec in Romania 4 zile si as vrea sa stiu daca as putea avea probleme cu Joobcenter sau in Aeoroport. Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, multumim pentru mesaj. Atat timp cat in acea perioada in care mergeti in tara nu aveti niciun Termin la JobCenter, teoretic nu ar trebui sa fie niciun fel de problema. O zi buna si calatorie placuta!

      Ștergere
    2. Cand parasesti judetul unde stai pentru 24 de ore.automat trebe sa anunti la Jobcenters.

      Ștergere
  16. Buna ziua. Am depus dosarul la jobcenter de 2 luni si nu mea dat niciun răspuns oare de ce.va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna ziua!dupa cat timp de cand am depus doasarul îti trimit raspuns ca te incadrezi?

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua, am si eu o intrebare: am terminat somajul si am lucrat 4 zile in hotel de unde am renuntat pe motive de sanatate.Dupa o pauza de 17 zile am depus cerere la jobcenter dar tot de la aceasta data sunt in medical.jobcenterul mi-a deschis AoK'ul dar se pare ca nu-mi accepta dosarul pe motive ca am ascuns un proces cu firma unde lucram si nu le-am putut prezenta documentele ce tin de hotelul unde am lucrat (nu am primit nimic).Din 17 oct 2019 sunt in medical si in incapacitatea de a lucra.AM un crater vezical pe care-l schimb la 6 sap pana la,,,, o interventie chirurgicala. Aok'ul nu ma plateste. M-am adresat la caritas pt rez documentelor.INTREBARE: Cine imi plateste medicalul si ce pot face in cazul in care dosarul este respins in totalitate??
    Exista varianta sa primesc un alt tip de ajutor intr-u cat sunt incapabil de a muncii(am 5 ani de germania, dar nu toti cu contract)....Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  19. buna ziua, am si eu o intrebare : am lucrat 2 ani la DpD si dupa 2 ani patronu m a dat afara din cauza la o reclamatie de 1000 de euro am lasat 3 pachete mari la o firma si dupa vreo 3 saptamani a venit reclamatie eu nu am mai stiu ce s a intamplat atunci obisnuiam sa mai las pachetele , intrebarea mea este: daca am un an de lucru pot intra in somaj ?

    RăspundețiȘtergere
  20. Dacă eu vreau sa plec in Romania de pe data de 1 februarie si pe 29 ianuarie am încasat job center este vreo problemă

    RăspundețiȘtergere
  21. Am o antrebare de 9 luni aștept să ami intre bani și nimic ce ieste de făcut nici bani de antretinere nici chiria nimic ce ajutor ai asta

    RăspundețiȘtergere
  22. Am doi copii de antretinut va va d seama ce se întâmplă mai merg și la școală de limba germana amsolut cu nimic nu mă ajutat

    RăspundețiȘtergere
  23. Cine ma poate ajuta ca nu stiu sa vorbesc limba germană si sotul meu lucreaza si avem un copil

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna seara mã poate ajuta cine va cu un sfat sunt o mamã cu 2 copii singura în germania am lucrat aici în 2017 nu am nici un venit de un an sunt singurã am apelat la jobcenter am dus toate actele de la muncă și mia dat respins nu se poate așa ceva nici nu pot lucra am fetița de 2 ani de un an tot ma freacă cu actele și tot nu mia aprobat știe cine va de unde pot sã opțin un ajutor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua. Exista sigur un motiv pentru care v-am respins dosarul și sigur ați primit și scrisoare din partea lor cu motivul. Că sa vadă că aveți bunăvoința că vreți să lucrați ar trebui sa va luați măcar un minijob.

      Ștergere
    2. *v-au (corectorul este de vina)

      Ștergere
    3. Buna seara,
      va rog sa ne dati mai multe detali. Ati lucrat un an in 2017, iar apoi? De cat timp va aflati in Germania, aveti mai mult de 5 ani?

      Ștergere
  25. Buna seara, ma puteti ajuta cu o informatie?Eu nu imi doresc ajutor financiar de la job center as vrea un loc de munca si eventual daca e posibil sa fac un curs de limba atat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      Ar fi de folos sa stim unde va aflati acum, in Romania sau in Germania. Va multumesc pentru mesaj.

      Ștergere
    2. Buna seara,sunt la jobcenter de 1 an de zile si vreau sa stiu cum pot afla daca mai pot lua acest ajutor in conditiile in care imi expira contractul la sfarsitul lunii Iunie si la ei este totul inchis ?

      Ștergere
    3. Bună seara ati reușit sa mai luați ajutor in continuare în aceeași situație sunt si eu

      Ștergere
  26. Bună ziua! Am și eu o întrebare, cam cât timp durează până primești acceptul și implicit banii și cum voi afla,tot la job enter, eu am aplicat la sfârșitul lunii martie,au venit două rânduri de formulare, le am trimis,ulterior au retrimis înapoi pt ceva rectificări,le am trimis, iar acum de vreo două săptămâni nu am mai primit nimic și nu știu ce să cred, mă vor accepta sau nu. Mulțumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna ziua sunt in Leipzig din octombrie 2019 si lucrez la un hotel si eu si sotul am si 3 copiii cu mine dar sunt salariile mici 1300-1400 amândoi chiria mare 600 pe luna plus 50 la lumina si acum suntem in somaj tehnic credeti ca am beneficia de ajutor social?

    RăspundețiȘtergere
  28. Dacă eu am depus actele luna trecută la job center online cat timp dureaza sa primesc raspuns de la ei?

    RăspundețiȘtergere
  29. Si de cand am trimis actele nu mia venit nici un plic ca imi mai trebuie vreun act eu am un minijob de 450 de euro pe luna

    RăspundețiȘtergere
  30. Si din ce am inteles cand vine plicul am si bani in cont

    RăspundețiȘtergere
  31. Buna ziua ,eu am depus actele acum 3 luni si nu am primt niciun raspuns

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna ziua. Sotul meu a fost arestat pt o pedeapsa in Romania. Am ramas aici cu 2 copii si cu o chirie destul de mare. Pot depune dosar la job center

    RăspundețiȘtergere
  33. Eu si sotul meu lucram in Germania de aproape 1 an. Am inchiriat o casa si nu am beneficiat de nici un ajutor. Am platit toate datoriile la stat. Sotul meu avea in Tomania un dosar pentru 17 pachete de tigari 2 ani si jum cu suspendare. Dosarul s a redeschis si a primit aceasta pedeapsa cu executare. Nu am stiut nimic deoarece eram in Germania . Planificam sa aduc cei doi copii aici. Am inscris copii la scoala si am.facut toate cele necesare. Pe sotul meu l au arestat aici si il vor trimite in Romania sa isi execute pedeapsa. Eu am ramas singura am adus copii asa cum planificasem. Am un salariu de 1000 de euro. Chiria este 800. Ce pot face in sitiatia asta? Nu am pe nimeni aici si totul s a intamplat destul de repede am.fost luata prin surprindere.

    RăspundețiȘtergere
  34. Bună aștept răspunsul de la job center am depus toate documentele și ultimile doua salarizării nu am primit niciun răspuns de o luna de ze știe cine va de ce nu îmi trimite?

    RăspundețiȘtergere
  35. Bună ziua, dacă ești operat și ești plătit de AOK iar banii nu îți ajung pentru a trai și a plăti chiria, Job Center te poate ajuta sau oricare instituție? MULȚUMESC.

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna ziua am o intrebare daca am minijob 450 si locuiesc singura imi platesc chiria ei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am aceiasi intrebare va rog sa imi dicevi am o luna si in Germania muncesc 'la ore am depasot pana acum 48 ore in 19 zile .ce as putea face ça Jop centar mi zis n am 6 luni nu ma poate ajuta

      Ștergere
  37. Buna ziua, imi spune cineva daca pot sa anulez tot dosarul meu care este depus la JobCenter si ce urmeaza dupa asta? Restitui banii primiti de la ei anterior?

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna ziua stie cineva cam in cat timp primesc raspuns de la jobcenter am o luna , aproape 2 luni decand am trimis actele am fost si la interviu ai zis ca o sa fiu ajutata dat in rest nimic .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua.
      Îmi spuneți, vă rog, ce acte ati depus ptr job center și de unde le-ati luat? Ținând cont situația cu covid și nu prea poți merge personal

      Ștergere
  39. Buna ziua, am si eu o problema personală f mare, am 3 copilași, tatăl copiilor violent, iar acum 3 zile a lovit fetita cea mare si pe mine.
    Am cerut ajutor disperată unei vecine care ne-a si găzduit la ea până a venit poliția si ambulanță, pt ca eu nu stiam sa sun singură la poliție neștiind germană, doar engleza.
    Apoi poliția la evacuat din casă.
    Dar eu nu lucrez inca, am doar 4 luni aici, si nu stiu cum ma voi descurcă.
    A fost cineva in situatia mea? Imi puteti sa vreun sfat? Va multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  40. As avea nevoie sa ma ajute si pe mine cineva

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna ziua vrem să facem si noi pt jobcentar si am o întrebare eu nu lucrez inca sunt in maternitate pana la 3 ani doar concubinu lucrează si este in kurtarbait il poate trimete la școală daca el lucrează sau pe mine este obligatoriu sa mergi la școală eu as vrea sa merg dar el lucrează jumate norma mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  42. Cu cât timp înainte să pleci în România se închid actele la job center?

    RăspundețiȘtergere
  43. Eu sunt in kandel 76870, germania , nu am unde sa locuiesc si nici loc de munca, nu am venit de nici un fel , un arab care deține un kebab ma lasat sa stau la el într-o cameră unde își tine lucrurile dar și el plătește chirie ptr camera , mia spus că își mai poate tine lucrurile pana sambata ca nu proprietara vrea sa renoveze , si ca trebuie sa predea cheile pana Duminica asta , sunt disperat , nu mai stiu încotro să o iau , ce ma sfătuiți ca nici macar germană nu stiu, va rog sami dati ce a sfaturi utile ,căci cei de la social mi-ai spus că nu ma ajuta căci sunt roman si ca dupa ei sunt aicea ilegal😔

    RăspundețiȘtergere
  44. Buna.Te pricepi la constructii sau ai permis???

    RăspundețiȘtergere
  45. Buna Ziua ! Numele meu este cosmin am depus o solicitare VA PENTRU AJUTORUL SOCIAL in data de 10 ianuarie si nu am primit nici un raspuns !! mentionez ca sunt casatorit avem o fetita de 2 anisori si eu sunt singurul care lucreaza ! lucrez la o firma de curatenie si am un venit maxim de 900 de euro !! chiria o platesc 600 de euro + cheltuieli suplimentare de 200 de euro ! as avea vreo sansa sa primim ajutor social din partea statului German ? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna.Da ..depuneti dosarul sau cautati Diakonia in zona dumnevoastra si va fac ei toate actele si primiti ajutor cu toate actele necesare

      Ștergere
    2. Buna , ma aflu in Germania aproape de 3 luni cu sotul meu , el lucreaza are un venit de 1800 pe Luna chiria 900euro +altele , am fost la Arbeit deoarece nu vorbesc germana si nici engleza nu au vrut sa vb cu mine , daca voi merge cu cineva care vorbeste germana ar putea sa ma ajute macar cu un curs de germana sau sa merg la scoala am 18 ani si sa ma ajute macar humane de chirie . Va rog daca sunteti intr-o Situation ca mine si stiti ceva scrieti va rog.

      Ștergere
  46. Buna Ziua ! Numele meu este cosmin am depus o solicitare VA PENTRU AJUTORUL SOCIAL in data de 10 ianuarie si nu am primit nici un raspuns !! mentionez ca sunt casatorit avem o fetita de 2 anisori si eu sunt singurul care lucreaza ! lucrez la o firma de curatenie si am un venit maxim de 900 de euro !! chiria o platesc 600 de euro + cheltuieli suplimentare de 200 de euro ! as avea vreo sansa sa primim ajutor social din partea statului German ? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  47. Trebuie să aștepți vreo luna sau doua

    RăspundețiȘtergere
  48. Eu am depus tot din luna ianuarie dosarul dar abia luna aceasta pe 8martie am finalizat dosarul am muncit 5 luni dar din cauza ca nu am mai avut cn sta cu copii am renunțat menționeze ca am 4 copii toti la scoala si doar soțul muncește.credeți ca am vreo șansă sa primesc ceva ajutor??

    RăspundețiȘtergere
  49. Cu,ce să te ajute jobsenter cu bani de rahat am 3 copii sunt de 4 ani în germania și pe lună la 5 persoane 500 de euro ! Venitul de la ei

    RăspundețiȘtergere
  50. Am depus actele cît tip dureză să țilaprobe

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna.Mie 3 luni incontinuu mi-au tot cerut acte.Altele le aveau si de 3_4 ori la dosar ,dar tot au cerut incontinuu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua. Tot 3 luni a durat si la mine iar după acestea 3 luni am primit banii insa numai după ce le-am trimis o dovada ca m-am înscris la școală

      Ștergere
    2. Buna! Am o întrebare pentru cine cunoaște …înainte de virarea banilor in cont trebuie sa vina scrisoare ?

      Ștergere
  52. Buna ziua! Eu sunt in germania de 1 si 3 luni iar in luna februarie anul acesta am depus actele la joncenter pentru ca am rămas fără munca după 6 luni. Am depus actele, cineva care vorbește limba m-a ajutat cu tot . Am fost sunata de ei sa ma întrebe dacă vreau sa muncesc sau sa fac un curs de integrare. Am ales sa merg la școală, am făcut toate demersurile, după 3 luni mi-au băgat banii calculati in funcție de cât am muncit și ce salariu am avut, etc. Ei mi-au trimis scrisoare astazi si mi-au spus ca beneficiez de ajutorul lor pana în luna iunie, adică fix 6 luni iar de pe data de 25 sa îmi găsesc un loc de munca . Întrebarea mea este dacă eu merg la școală in continuare și îmi găsesc și un job, după se termina perioada de 6 luni de la ei imi vor mai plati școală in continuare? Si din câte am citit aici de ce se întâmplă să îți ceara banii înapoi? Eu locuiesc la niște rude și nu am anmeldung aici,le am dat adresa si am specificat ca nu e nevoie sa îmi plătească casa pentru ca nici eu nu dau banii la rândul meu aici. Este vreo problema? Pentru ca mi au cerut sa dovedesc cine plătește taxa radio ca sa știe dacă e nevoie sa o mai plătească ei. Cum procedez în felul acesta ? Mulțumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  53. Puneti mana la munca si lasati laba nu stati ca lichelele pe spatele meu si aveti figuri si telefoane smechere si nici un gand de a munci. Bineinteles nu e cazul tuturor. Dar majoritatea tiganilor bulgari se limiteaza la putinul oferit de social,toarna copii cate 5,si duc viatza fara stres... Ei nu stiu ce-i aia sa platesti chirie.. Curent.. Radio... Etc.

    RăspundețiȘtergere
  54. Bună ziua.imi puteți da un formular pt ajutor social pt tineri și o adresa de mail unde sa trimit formularul?va rog pt am fost la jopcenter și este închis.. nu vb germana și nu am putut sa ma înțeleg cu wi

    RăspundețiȘtergere
  55. Precizez ca sunt mama singura cu trei copii ,2 la scoala și unu are dabea 2 ani și trebuie sa stau cu el acasa

    RăspundețiȘtergere
  56. Buna ziua a venit fata mea in Germania si a gasit un job de 80 ore pe luna, Pot sa o trec la AOK pe family card? Cum se procedeaza?

    RăspundețiȘtergere
  57. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  58. Bună ziua,sunt și eu înregistrat de o săptămână la jobcenter că vreau să fac permisul pentru camion,dar inainte de asta trebe să ma prezint la un test de limba germană,știți cumva ce intrebări sunt la test?vă mulțumesc!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Spuneti-mi, va rog, unde veti tine testul, si unde se face cursul?
      Multumesc

      Ștergere
    2. Buna ziua,in Rottweil cu firma W.I.R.Gmbh

      Ștergere
    3. Buna seara,
      Da, am cautat rapid firma, din pacate nu am gasit informatii referitoare la intrebarile din test.
      Nu stiu ce nivel de limba germana este necesar, B1 sau B2! Imi pare rau ca nu va pot ajuta.
      Ii rog pe cititorii sa ne ajute, daca cunosc mai multe informatii pe acest subiect.

      O seara buna si succes la test!

      Ștergere
  59. Bună un minijob în curățenie în zona pasing sau împrejurimi știe cineva chiar și dimineața de la ora 9 pana pe la ora 13:00 13:30, menționez că nustiu germana.

    RăspundețiȘtergere
  60. Dacă ai 5 ani de rezidenta în germania primesti ajutor social

    RăspundețiȘtergere
  61. Bunā ziua. Lucrez în Germania de 5 ani, am salar de 1000 euro brut angajatorul îmi opreste chiria si tot ce trebuie plātit iar eu râmîn cu net de 380euro. Am drept la ajutor social?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu aveți dreptul .Job Center plătește pentru o persoana 1000.Din acești bani ei actrița chiria asigurare și tot ce este nevoie și persoana respectiva rămîne cu 400 de euro

      Ștergere
  62. Bună dimineața am depus și rula jobsenter că nu ne descurcam cu un salariu am bebelușul mic și nu mil ea la grădiniță cum fac ei calculul și cum se plătește peste cît vine răspunsul cît durează am depus acum 2 zile

    RăspundețiȘtergere
  63. Buna seara! As avea și eu o intrebare dacă cumva cineva ar putea sa ma ajute cu un sfat! Sunt venită in Germania de 1luna și tot încerc sa mi găsesc o locuita, pentru a sta cu iubitul meu și fratele lui, intenționăm sa rămânem aici la munca dar nu știu ce varianta se poate găsi pentru noi sa stam împreuna, deoarece nu am primit niciun răspuns de la niciun mail de închiriere pe care l am dat iar pe lângă asta, nu am contract de munca încă…. (Menționez ca ne am strâns bani pentru a ne asigura 3 luni de ședere) Mulțumesc mult! Sunt disperata…

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,
      gasirea unei locuinte este destul de dificila.
      Inteleg ca sunteti 3 persoane, are cineva dintre voi contract de munca? De obicei proprietarul alege chiriasul cu venit mai mare...

      Ștergere
    2. Aici puteti gasi mai multe informatii despre inchirierea unui case in Germania

      https://viataingermania.blogspot.com/2016/06/inchirierea-unei-locuinte-in-germania.html

      Ștergere
  64. Buna ziua după cât timp primești acceptul de la job center eu am depus dosarul de pe data de 2 octombrie am fost și la termin

    RăspundețiȘtergere
  65. An nou fericit va doresc!!
    Am o catastrofa de probleme, am născut și sunt plimbata de la instituții la institutii( JobCenter, și.Jugendamt) unii vor de la ceilalti.....fata mea are 4 luni și 4 săptămâni!! Și asa s-au acumulat multe datorii din păcate. Noi suntem o familie cu 3 copii de 5 ani, de 3ani și bebelusa, concubinul ju mai lucrează din octombrie 2023, l-au dat afara! Și multe alte probleme...
    Cei de la JobCenter ne-au pierdut hârtiile și ne-au tot cerut din septembrie și pana azi nu mai hârtii, am avut doar o întrevedere la ei la un birou și am arătat toate actele cât și conturile și tot nu au avut nici o grija asupra necazului nostru, ma rog....ca sa nu mai scriu atât de mult, când vezi ca treci prin niște lucruri din vina lor, unde am putea merge?? Ca sa ceva e ireal...în loc sa stau acasă pana face fata 1 an, trebuie sa ma bag la lucru ca să pot face cumva sa îmi achit măcar datoria la chirie de 7000€ cât și sa trăiesc!! Ca JobCenter îți dă cu o mana și trage cu 4 mâini. Îmi cer scz de roman și mulțumesc de ajutor!!

    RăspundețiȘtergere
  66. Soțul meu, cu care mi-am construit viața timp de 23 de ani, mi-a lăsat pe mine și pe copii fără un cuvânt. Totul s-a prăbușit peste mine și am ajuns la cei dragi și nimeni nu m-a putut ajuta. A venit o vreme când a cerut divorțul chiar și când nu am avut probleme sau ne-am certat vreodată pentru ceva dezastruos. Dr Isikolo a venit în ajutorul meu și a rezolvat problema pe care o aveam cu bărbatul meu. Ne-a reunit din nou împreună și s-a întors acasă la noi. Într-adevăr, viața este misterioasă și nu m-am gândit niciodată că voi experimenta ceea ce am trecut, dar toate mulțumesc doctorului Isikolo care a lucrat pentru mine și m-a asigurat de rezultatele pozitive după 48 de ore, care într-adevăr s-au împlinit așa cum a promis. El vă poate rezolva problemele dacă îl contactați acum. Trimite-i un mesaj pe WhatsApp la +2348133261196 sau e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  67. Soțul meu, cu care mi-am construit viața timp de 23 de ani, mi-a lăsat pe mine și pe copii fără un cuvânt. Totul s-a prăbușit peste mine și am ajuns la cei dragi și nimeni nu m-a putut ajuta. A venit o vreme când a cerut divorțul chiar și când nu am avut probleme sau ne-am certat vreodată pentru ceva dezastruos. Dr Isikolo a venit în ajutorul meu și a rezolvat problema pe care o aveam cu bărbatul meu. Ne-a reunit din nou împreună și s-a întors acasă la noi. Într-adevăr, viața este misterioasă și nu m-am gândit niciodată că voi experimenta ceea ce am trecut, dar toate mulțumesc doctorului Isikolo care a lucrat pentru mine și m-a asigurat de rezultatele pozitive după 48 de ore, care într-adevăr s-au împlinit așa cum a promis. El vă poate rezolva problemele dacă îl contactați acum.Trimite-i un mesaj pe WhatsApp la +2348133261196 sau e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  68. Buna ziua sunt cu soția si baiețelul nostru de 4 ani suntem aici din decembrie am depus si noi cerere la job center sa ne ajute ca avem venit mic doar soția lucreaza nu am cu cine lasa copilu sa merg si eu la munca Am depus acctele pe data de 1 febroarie am fost si la termine iam rugat sa ne ajute sa bagam copilul la gradinița din febroarie pana in mai nu am primit nici macar un raspuns le-am trimis eu email si mi-am facut termin la eii si mia-au spus ca am trimis acctele gresit adica am trimis contractul de casa ne semnat acum lam trimis din nou le.am trimis din nou email pe data de 13 iunie si mia zis ca acctele sunt in reugula si cererrlea va fii procesata aveți ideie cat mai dureaza va mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  69. Eu și soția mea am avut o neînțelegere care a dus la o luptă uriașă și ea a plecat de acasă și s-a întors la casa tatălui ei. Mi-am lăsat emoțiile să ia ce e mai bun din mine și am rămas permanent departe de ea. Lucrurile s-au înrăutățit când a început să se vadă cu un alt bărbat și nu am știut niciodată despre asta. Am încercat să rezolv problema și să o fac să se întoarcă acasă și nu s-a mai întors niciodată. Am aflat mai târziu tot ce s-a întâmplat și am decis să caut ajutor pentru a-mi remedia căsătoria cu ea, ceea ce m-a făcut să contactez Dr. Isikolo. Așa cum era de așteptat, a lucrat pentru mine și problema a fost rezolvată și m-am reunit cu soția mea. Ea s-a întors acasă imediat după 48 de ore, așa cum a promis dr. Isikolo. Îi sunt mereu îndatorat pentru că a rezolvat problema pe care am avut-o în căsnicia mea. Vă rugăm să-l contactați pentru ajutor rapid și urgent, trimiteți-i un e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com sau WhatsApp-i la: +2348133261196

    RăspundețiȘtergere
  70. Bună ziua am o întrebare care nu știu pentru voi ,Eu primesc bani de la job centre .Au zis că dacă sunt de acord să îmi plătească iei curentul din venitul meu care îmi dădea iei Eu am zis că da De exemplu 1800 euro și din suma care îmi dădea iei îmi scădea curentul care era 500 și mai rămâneam cu 1300 .Acum a venit de la curent că trebuie să îmi de-a bani înapoi că am plătit prea mult dar nu știe la cine să plătească mie sau la Jobcenter,Acum vreau sa știu și la cine plătește.Iei au plătit din suma care se cuvenea mie ? Cine știe va rog să îmi explicați și mie Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere