vineri, 5 mai 2023

Decesul unui caine sau a unui animal de companie in Germania. Cum se procedeaza?

Decesul unui catel in Germania. Cum se procedeza? Unde/daca este permis sa inmormantezi animalul si conditiile de incinerare a animalului de companie.



In Germania nu este permisa inmormantarea unui animal in spatii publice sau proprietati private

In Germania, in cazul in care un caine/pisica sau alt animal de companie moare, proprietarul este responsabil pentru "eliminarea" corecta a acestuia, inclusiv pentru inmormântare sau incinerare. Exista reglementari privind eliminarea corecta a cadavrelor de animale, care pot varia in functie de stat sau de regiune.

In general, nu este permisa inmormântarea unui caine în zone publice sau pe proprietati private care nu sunt desemnate drept cimitire. Cu toate acestea, multe comunitati au cimitire desemnate pentru animale de companie sau servicii de incinerare unde proprietarii de animale de companie pot dispune in mod corespunzator de rămăsitele animalelor lor. Aceste facilitati ofera adesea diverse optiuni pentru inmormantare, incinerare si comemorare.

Prin urmare, ar trebui sa contactati autoritatile locale sau un medic veterinar pentru a va informa cu privire la cerintele legale si optiunile pentru ingroparea cainelui in regiule unde locuiti. Acestia va pot oferi informatiile necesare si va pot ghida in procesul de eliminare corecta a ramasitelor animalului.

Experianta traita la despartirea de catelul meu de 15 ani

Desi nu este deloc usor sa vorbesc despre asta deoarece recent a fost necesar sa ma despart de catelusa mea de 15 ani, dar pentru ca stiu ca este un subiect importat si ca multi aveti catei, va impartasesc aici experinta trista prin care am trecut, in ideea in care contine informatii utile pentru unii dintre voi.
Voi incerc totusi sa redau faptele obiectiv si sa reduc la minim partea emotionala.

Catelusa a inceput sa se simta rau sambata dimineata. Am mers cu ea la veterinat, cu o programare la urgenta. Diagnosticul a fost cancer. 
Ne-a informat ca animalul sufera si ca recomanda eutanasierea. Catelusa a mai avut cateva operatii, dintre care una din ele tot cancer. Am luat cea mai grea decizie. Sa ne despartim.

Eutanasierea unui catel bolnav in Germania

Desi am avut indolieli pana in ultimul moment, desi intrebarile imi rasunau neincetat in minte daca decizia e cea corecta, trebuie sa spun ca a fost.

Eutanasierea unui catel este modalitatea prin care catelul pleaca fara sa simta nimic. I se administreaza doua doze de anestezie, dupa care a 3 ii opreste inima. Catelul meu nu a schitat nici un semn de durere, a plecat linistata, lasand in spate suferinta fizica. Linistea care o invaluia la final mi-a spus ca a fost o decizie buna. A fost mangaiata si alintata pana in ultila secunda. Doctorita s-a purtat exemplar, multa rabdare, ne-a explicat tot ce implica si a avut grija ca animalul sa nu sufere absolut deloc.


Incinerarea unui animal in Germania

Daca catelul este eutanasiat sau moare in cabinetul veterinar, exista posibilitate sa fie lasa acolo, iar de acolo, contra cost, se ocupa ei mai departe de incinerare.
Noi am dorit sa organizam noi incinerarea la o firma specializa numai pentru incinerari ale animalelor de companie (cai, caini, pisici). Am ales aceasta varianta pentru ca am dorit sa o incineram singura si sa primim inapoi cenusa si urna cu catelusa noastra. Procesul este unul foarte decent si civilizat, oamenii au respect momentul trist, iar experinta este una, daca se poate spune in astfel de cazuri, buna.
Incinerarea are loc la 4-5 zile maxim dupa ce corpul animalul a fost lasat la firma de incinerari, iar urna si cenusa se primesc la aproximativ 3 saptamnani dupa incinerare. 
Impreuna cu urna, se dau facturi, codul unic folosit pentru incinerarea cainelui. Cei care doresc pot participa la incinerare, firma oferind posibilitate sa iti vezi animalulul in ultimele lui momente. Asta e posibil doar daca animalul este incinerat singur.

Preturi

Pentru eutanasiere, pretul platit a fost aproximativ 250 euro. S-a acoperit consultatia si injectiile.
Pentru incinerare, se plateste in functie de greutatea cainelului. De obicei, la caini, se diferentiaza intre sub si peste 10 kg. Catelusa mea avea aproximativ 8 kg. Incinerarea a fost 200 de euro, singura. Pentru urna am mai platit 300 de euro.


2 comentarii:

  1. Si catelul meu a plecat. Am citit articolul cand am stiut ca e in ultima faza. Multumesc pentru info. M-au ajutat...

    RăspundețiȘtergere
  2. Motanul meu a plecat pe drumul de lumina. Am optat pentru euthanasia. Avea cancer si blocaj renal. Am ales incinerare si urna. Sper sa imi dea cenusa lui. Adica sa nu fie la comun.
    Tratamentul , Ct analizele au costa 780 E. Incinerarea si urna 300E.

    RăspundețiȘtergere