duminică, 26 martie 2023

Ce job-uri ai putea avea, daca ai ajuns de curand in Germania si nu stii limba germana?




Daca citesti acest articol inseamna ca ai ajuns de curand in Germania, vrei sa lucrezi dar nu stii limba germana.
Cu acest scop, iti impartasesc experienta mea, poate o gasesti utila in cazul tau.

Cand am ajuns in Germania, in urma cu 8 -9 ani, nu stiam sa exprim in limba germana decat lucruri banale. De aceea, a fost necesar sa merg la cursurile de integrare, care au tinut 14 luni si care s-au finalizat cu examenul de limba germana, nivel B2, scris, vorbit, ascultat/inteles.

Cursul a durat asa cum am spus 14 luni, iar eu am ales programul de seara, de la ora 17-21, deoarece in prima parte a zile am dorit sa lucrez.

La receptie, folosind limba engleza

Primul job a fost la receptia unui hotel, unde a trebuit sa fac rezervari, sa public valabilitatea camerelor pe booking, procedurile de check-in si check-out. Am reusit sa ma angajez, desi nivelul meu de limba germana era destul de low, pentru ca hotelul era unul turistic, si pentru activitatile de rutina ma descurcam si cu limba engleza. Eram constienta de faptul ca e numai o etapa, trebuia sa fac eforturi sa pot comunica in germana atunci cand interlocutorul nu stie engleza, astfel incat sa imi pot indeplini cu succes toate sarcinile jobului.

Nu a fost o perioada usoara, chiar deloc. Nu toti oameni sunt capabili de simpatie si nici de intelegere ca esti nou in Germania, pe unii nu ii intereseaza. De accea, extrem de important a fost mind-set-ul.

In firme unde lucreaza altii romani

In acceasi perioada, am avut sansa sa interactionez cu oameni care se aflau in situatii similare.
Ca varianta, te mai poti angaja in firme/fabrici mici unde lucreaza deja alti romanii. Cunosc pe cineva care lucreaza de exemplu intr-o mica fabrica unde se produc castii medicinale pentru persoanele cu probleme de auz. Persoana respectiva, se descurca vorbind romana pentru ca multi angajati, colegi erau din Romania si vorbea limba romana, iar daca avea ceva de comunicat in limba geramana, o ajutau colegii care se descurcau mai bine.

In domeniul transportului

O alta varianta ar fi sa lucrezi ca sofer. Acesta este un domeniu care plange in Germania dupa angajati. Fie ca e vorba despre DHL, posta, Amazon, livrari de mancare sau marfuri grele, daca ai un carnet de sofer poti avea direct un job, si te poti descurca fara sa stii limba germana. Daca iti faci griji pentru efortul fizic, nu este necesar sa transporti marfuri grele. Te poti angaja pentru farmacii sau cabinete medicala, sa trasnsporti medicamente sau probe ale pacientilor. In plus, de cativa ani, livratul produselor pe bicicleta (indiferent daca este e-bike sau bicicleta clasica), reprezinta un job destul de cautat.

Evident, toate aceste solutii sunt temporale. Pentru a ajunge sa te simti confortabil in Germania, sa te simti acceptat si integrat in socientate, este imperativ sa inveti limba germana. Insa cu putin efort si vointa, orice drum, indiferent cat de greu pare la inceput se poate parcurge. :) 


Un comentariu:

  1. Buna seara,
    as vrea sa ma angajez si eu la receptie la un hotel. Stiti un hotel unde nu e necesar sa vb limba germana? eu am un nivel destul de bun de englza, dar nu vorbesc limba germana. Daca puteti sa ma ajutati cu un sfat, va multumesc

    RăspundețiȘtergere